Social media marketeer

RB-Media is jouw social media partner

Je herkent het vast wel. Je wéét dat je iets met social media marketing moet doen voor jouw bedrijf, maar het lukt maar niet om consistent iets te posten of om je doelgroep goed te bereiken. Niet zo gek ook, je hebt waarschijnlijk wel andere dingen aan je hoofd. Wat je nodig hebt, is een social media marketeer! En RB-Media heeft ze in huis.

Neem contact op!

social-media-marketeer

Wat doet een social media marketeer?

Een social media marketeer is zoals de naam het eigenlijk al zegt: een expert op het gebied van social media. Een digitale superheld die bekend is met alle ins en outs op het gebied van Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Snapchat, TikTok, Google, Pinterest, én die daarnaast een neus heeft voor scherpe content die volgers prikkelt en activeert. Klinkt precies als de persoon die jij nodig hebt, toch?

RB-Media geeft je social media advies

Niet ieder bedrijf is toe aan een in-house social media marketeer. Daarom is het goed om te weten dat je jouw social media ook kunt uitbesteden. Bij RB-Media hebben we een grote verscheidenheid aan online professionals zitten, met ieder hun eigen expertise op het gebied van online marketing. Denk bijvoorbeeld aan merkbewakers, social ads specialisten, content marketeers, copywriters en dus ook social media marketeers. En nu denk je misschien: wat weten jullie nou van mijn business?

Uiteraard wordt er een uitgebreide merk- en social media analyse door ons gemaakt en worden alle plannen vóór uitvoering gepresenteerd en besproken. Het is maar net waar jij behoefte aan hebt. Uiteraard heb je een vaste social marketeer als aanspreekpunt.

Marketing en social media op de juiste manier

Het juist aanpakken van de communicatie begint bij een ijzersterke strategie. De social media strategie is hier een onderdeel van, maar het begint al eerder bij een helder merkverhaal en duidelijk inzicht in je (potentiële) doelgroepen. Ook hier kunnen we je in ondersteunen. Door middel van verschillende sessies met jouw business in de spotlight komen we tot jouw merkidentiteit in de vorm van:

  • Een concreet merkverhaal;
  • 6 kernwaarden met onderbouwing;
  • De buyer persona’s’ die jouw belangrijkste doelgroepen belichamen.

Al deze elementen vormen een belangrijke basis voor de social media strategie.

Tijd om aan de slag te gaan!

In onze social media strategie zit altijd een vast aantal elementen. Zo analyseren we ieder social-mediakanaal waar je momenteel al gebruik van maakt. Wat doe je al goed? Wat kan er beter? Misschien is er nog een kanaal waar je geen gebruik van maakt, maar waar jouw doelgroepen wel actief zijn. Op basis van het ‘SEE, THINK, DO, CARE’-model doen we suggesties waarin we dieper ingaan op de klantreis die iedere doelgroep doorloopt. Simpel gezegd: welke informatie wil jouw (potentiële) klant op welk moment ontvangen om uiteindelijk over te gaan op conversie, de DO-fase.

Deze vier fases worden geïntegreerd een contentkalender. In zo’n kalender houd je overzichtelijk welke posts je in welke week wil plaatsen, rekening houdend met de verschillende fases en de boodschap die het best past bij het moment en de doelgroep.

Social Media Marketeer uitbesteden?

Wij helpen je maar al te graag met het opstellen van een complete contentkalender. We kunnen zelfs de gehele social media voor je uit handen nemen. Maak gerust een afspraak en ontdek wat een social media marketeer bij RB-Media voor je kan doen.

RB-Media, de start van jouw succesvolle social media campagnes!

Stel je vragen aan onze social media markteer

Ik sta voor je klaar! Marlijn

Brandmanager

076 78 51 526 Neem contact met ons op!