Zoekwoordenonderzoek
Vergroot je vindbaarheid

Iedere zoektocht op Google start met een zoekopdracht. En iedere zoekopdracht bestaat uit een (of meerdere) zoekwoorden. Goed inzicht in de zoekwoorden die van toepassing zijn op jouw website of bedrijf kunnen je enorm helpen in het goed vindbaar maken van jouw website. Want als je weet hoe en wat iemand zoekt, weet je ook waar jij op gevonden moet worden. Een zoekwoordenonderzoek helpt je daarbij. RB-Media voert dit onderzoek voor je uit en legt de basis voor content die goed scoort in Google!

rbmedia94.jpg
Benieuwd naar jouw zoekwoordenonderzoek?
Liever persoonlijk contact?
profielfoto-ons-team-rb-media-emir.jpg
We helpen je graag verder!
profielfoto-ons-team-rb-media-emir.jpg
Liever persoonlijk contact?
Een zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in...
Relevantie: sluiten de zoekwoorden aan bij wat jij aanbiedt?
Populariteit: hoeveel mensen zoeken op deze zoekwoorden in Google?
Haalbaarheid: maak je een goede kans de concurrentie te verslaan?

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

In essentie is de formule natuurlijk vrij simpel. Een hoge positie op een veelgebruikt zoekwoord betekent meer bezoekers. En meer bezoekers betekent meer potentiële klanten en dus een groei van jouw bedrijf. Zo simpel als het klinkt, is het natuurlijk niet. Toch is een zoekwoordenonderzoek een goede start van dit proces. Bij een zoekwoordenonderzoek ga je namelijk onderzoeken welke zoekopdrachten jouw doelgroep veel gebruikt en hoe je deze het beste kunt toepassen op jouw website.

Dit proces gaat in een aantal stappen. Allereerst brengen we de meest gunstige zoekwoorden in kaart, waar we starten met de hoogste kans op succes. Dit wil zeggen: welke zoekwoorden beschrijven jouw product of dienst, op welke zoekwoorden zit het meeste zoekvolume en bij welke zoekwoorden is de concurrentie (nog) niet heel hoog. We kijken dus naar drie zaken:

  • Relevantie
  • Populariteit
  • Haalbaarheid

Deze drie facetten zijn de basis van een zoekwoordenonderzoek. Uiteindelijk komen er uit dit onderzoek flink wat zoekwoorden, variërend van tientallen tot honderden, die je kunt gaan gebruiken om jouw website beter vindbaar te maken. Of je kunt natuurlijk SEO uitbesteden aan de experts van RB-Media, die je graag helpen om organische groei te bewerkstelligen.

Veelgestelde vragen

Bij zoekwoordenonderzoek onderzoek je welke woorden je potentiële klanten gebruiken om jouw producten of diensten te vinden.

Een concurrentieanalyse geeft inzicht hoe jij als ondernemer presteert ten opzichte van je concurrenten. Waar blink je in uit en waar is nog winst te behalen?

Verhalen van enthousiaste klanten

Online succes realiseren wij al 25 jaar en daar vertellen veel van onze klanten je dan ook graag over.

Webdesign in Breda

Een zoekwoordenonderzoek bij RB-Media

Een zoekwoordenonderzoek is dus een belangrijk onderzoek en zo vliegen we dat bij RB-Media ook aan. Dit onderzoek is de basis voor een SEO strategie en bepaalt waar we ons de komende maanden op gaan richten als het gaat om de optimalisatie van de organische vindbaarheid van jouw website. Maar hoe gaat zo'n onderzoek dan precies in zijn werk? Dat leggen we kort aan je uit.

Stap 1: Input leveren

Je weet zelf het beste welke termen relevant zijn voor jouw dienstverlening. Deze termen vormen daarom ook de basis voor het zoekwoordenonderzoek. Jij levert ons een eerste serie mogelijke zoekwoorden aan waar wij mee aan de slag kunnen.

Stap 2: Uitbreiding zoekopdracht

Aan de hand van de input die jij levert, gaan onze data-analisten aan de slag. Met verschillende SEO-tools gaan zij het zoekwoordenonderzoek uitbreiden met zoekwoorden waar jij mogelijk niet aan gedacht hebt. Dit kunnen zoekwoorden zijn die grenzen aan de zoekwoorden die jij hebt aangeleverd, maar ook zoekwoorden die in het verlengde liggen. Daarnaast kan er ook een concurrentieanalyse gedaan worden om te kijken waar eventueel nog verbeteringen en kansen liggen ten opzichte van jouw concullega's. 

Stap 3: Presentatie en feedback

Als de eerste fase van het zoekwoordenonderzoek erop zit, presenteren we onze bevindingen. We laten zien welke zoekwoorden relevant zijn volgens ons, hoeveel zoekvolume er op die zoekwoorden zit en wat de haalbaarheid van deze zoekwoorden is. Met jouw feedback en mogelijke inspiratie kunnen we het zoekwoordenonderzoek afronden.

Stap 4: Strategie

Met het zoekwoordenonderzoek in de hand kunnen we aan de slag met een SEO-strategie. We sorteren de zoekwoorden op prioriteit en zetten uit hoe we deze zoekwoorden gaan laten terugkomen op jouw website. Dit kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door ze op te nemen in de menu-structuur of door er een landingspagina over te schrijven. 

Samen werken aan jouw online succes?

Vraag een gesprek aan

Vul jouw gegevens in en we nemen snel contact met je op!

Liever persoonlijk bespreken?

Dat kan! Bel of mail ons en we helpen je graag.

profielfoto-ons-team-rb-media-emir.jpg
We helpen je graag verder!