Nulmeting website
Weet waar je staat

Hoe staat het ervoor met je website, momenteel? Een nulmeting geeft inzicht en biedt uitkomst, om vanuit daar te streven naar verbetering. De nulmeting van RB-Media geeft een betrouwbaar overzicht en inzicht in de huidige situatie, waarbij we je website compleet doorlichten.

rbmedia94.jpg
Ook een nulmeting laten doen?
Liever persoonlijk contact?
profielfoto-ons-team-rb-media-emir.jpg
We helpen je graag verder!
profielfoto-ons-team-rb-media-emir.jpg
Liever persoonlijk contact?
Waarom kies je voor RB-Media...
Betrouwbare, professionele en volledige onderzoeken van jouw website
Alle expertises van online marketing in huis
Wij weten hoe je data kunt omzetten naar de juiste strategie!
Geen marketing bullshit, maar begrijpelijke taal.

De weg naar betere prestaties

Een nulmeting is belangrijk en markeert het begin van je reis, op weg naar nog betere prestaties. Van huidige situatie naar optimalisaties richting toekomst! Op deze pagina leggen we uit hoe RB-Media een nulmeting aanpakt. Er is niet één juiste manier, maar per klant is maatwerk de norm.

rbmedia124.jpg

Hoe scoort je website in onze nulmeting?

De beste start van online marketing

Hoe sta je ervoor in Google? Hoe zit het met de vindbaarheid van je website? Hoe is jouw domeinautoriteit en wat is jouw PageSpeed Score? Uit een actuele nulmeting halen we gegevens die heel waardevol zijn in de creatie van een online marketing strategie, op weg naar (nog) meer succes. Een nulmeting is een eerste stap naar meer online succes.

We gaan hierbij grondig te werk en kijken in die meting naar het aantal bezoekers, diverse belangrijke pagina’s van jouw website, verkeerskanalen die naar je website leiden, conversies, PageSpeed Scores, de hoeveelheid links en kwaliteit van die links. Van techniek tot percentages, van inhoud tot relevantie. Zo’n nulmeting stellen we vast op basis van een periode, bijvoorbeeld van 1 maart 2024 tot en met 1 maart 2025 (een jaar). Verderop deze pagina lichten we een aantal zaken uit die we in de nulmeting opnemen. Fase 1, op weg naar een groter aantal bezoekers, afhankelijk van je uitgangspunt natuurlijk.

Veelgestelde vragen

Absoluut. SalesFeed is geheel compliant met de AVG / GDPR en Telecomwet. De data die SalesFeed ophaalt is publiekelijke data, grotendeels opgehaald uit het Nederlandse handelsregister. Er worden geen persoonsgegevens verwerkt. De data wordt bovendien opgeslagen in Nederland.

In jouw eigen dashboard zie je verschillende gegevens van het bedrijf dat de website heeft bezocht. Het gaat om NAW-gegevens plus extra’s, bijvoorbeeld de omvang van een bedrijf of hoeveel personeel er werkt.

Wij gebruiken voor het vergaren van data onder andere Google Analytics 4, Google Search Console, Semrush, Microsoft Clarity, Salesfeed en meer. Al deze tools zijn helemaal veilig en hebben geen impact op de website en gebruiker.

Verhalen van enthousiaste klanten

Online succes realiseren wij al 25 jaar en daar vertellen veel van onze klanten je dan ook graag over.

Webdesign in Breda

Het aantal bezoekers tijdens de nulmeting

Grondig te werk gaan, daar houden we bij RB-Media van. Vandaar dat we ons op verschillende aspecten richten in de nulmeting. Hoe meer factoren hierin zijn opgenomen, hoe beter ons team aanbevelingen kan doen ter verbetering van jouw website.

Zo brengen we de data van bezoekers in kaart:

  • Hoeveel 'gebruikers' bezochten de website in genoemde periode?
  • Hoeveel sessies (de activiteiten van bezoekers binnen een bepaald tijdsbestek) vonden er plaats?
  • Hoeveel pagina’s zijn er geopend?
  • Hoelang duurde de gemiddelde bezoeken? Is dat secondenwerk of gaat het om een minuut per bezoek, bijvoorbeeld?
  • Kunnen we iets zeggen over de bounce rate, oftewel: hoeveel procent van de bezoekers verlaat je website na het zien van slechts één pagina?
rbmedia72.jpg

De best presterende pagina’s

Of het nu om een landingspagina gaat of een makkelijk te vinden pagina in het hoofdmenu, we kijken in onze nulmeting naar diverse pagina’s die volgens Google al goed werken. En ook hierin brengen we nuances aan. Hoeveel sessies vonden er per pagina plaats en vooral: wat is de lengte van een gemiddelde sessie? Aan de hand van het lijstje van goed presterende pagina’s geven we in de presentatie van onze nulmeting meteen aan wat ons opvalt en wat de potentieel sterke of juist zwakke punten zijn van de soort pagina’s. Het kan zijn dat een bepaald blogartikel sterker scoort ten opzichte van de 'over ons'-pagina bijvoorbeeld. En aan de hand van die score geven wij een interpretatie.

Websiteverkeer in de huidige situatie

Op weg naar een completer beeld betrekken we in de nulmeting ook de verkeerskanalen. We lichten enkele kanalen toe:

  • Direct verkeer: hierbij komen bezoekers rechtstreeks op je website, zonder sturende acties of handelingen. Een bezoeker opent Chrome, Edge of welke browser dan ook en typt meteen de naam in van je website. Aan de hand daarvan meten we het aantal conversies, het aantal gerichte acties dat uit dit bezoek voortkomt.
  • Organisch verkeer: dat is het aantal bezoeken dat voortvloeit uit zoekresultaten van een zoekmachine (lees: Google). Het gaat hier om onbetaalde zoekresultaten. Daar horen dus geen betaalde advertenties bij. En uiteindelijk is natuurlijk ons doel: jouw website op die eerste zoekresultaatplekken van Google te krijgen!
  • Referentieverkeer: hier meten we het aantal gebruikers dat via een andere website op die van jou terecht is gekomen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je website elders genoemd wordt en op die manier bezoekers toch bij jou ‘landen’. Heb jij je naam gevestigd binnen je branche of ben je een nieuwkomer? Dat kan invloed hebben op de grootte van het referentieverkeer. Ben je betrouwbaar en bestaat je onderneming al lang online, dan is de kans groot dat je hier al hoog scoort.
  • Niet herkend: dit nemen we mee in de nulmetingsrapportage als er gebruikers zijn waarvan niet te achterhalen valt hoe zij op jouw website zijn gekomen.
  • Betaald verkeer: via dit kanaal tonen we het aantal dat een van jouw pagina’s bezocht op basis van een eerdere online marketing actie of campagne, op basis van SEA.
rbmedia120.jpg

Conversies in de nulmeting

De nulmeting van RB-Media laat ook de verschillende conversies en hun cijfers zien, afhankelijk van wat er op dat moment al aan conversies op je website te vinden is. Voorbeelden zijn: het aantal klikken op een e-mailadres (denk aan een tactisch geplaatste button of knop), eventueel het aantal sollicitanten dat een cv heeft ingestuurd met motivatie, hoeveel er geklikt is op een telefoonnummer of hoe vaak een contactformulier is ingevuld.

En een team van specialisten geeft hier vervolgens duiding aan, wat ook weer een vertrekpunt vormt om de website te optimaliseren. Een punt ter verbetering vanuit de nulmeting zou kunnen zijn dat online marketing nodig is om het aantal conversie een boost te geven.

Een analyse van de werking van je website

Oftewel: we verrichten ook een technische nulmeting van je website. Zo’n ‘site audit’ kent diverse onderdelen en die zetten we even op een rijtje:

  • Het aantal door Google geïndexeerde pagina’s: je kunt 150 pagina's op je website hebben, maar als er slechts 10 van de 150 geïndexeerd zijn (dat wil zeggen: het aantal pagina’s dat bij Google bekend is) dan doen die andere 140 pagina's niets voor je vindbaarheid.
  • Domein Autoriteit: met hulp van een tool meten we hoe 'belangrijk' Google je website vindt. Het is een waarde tussen de 1 en 100 en die waarde heeft ook invloed op vindbaarheid.
  • PageSpeed Scores: deze score is een indicatie hoe je website presteert, voor zowel mobiel als desktop. We rapporteren een cijfer voor mobiel gebruik én een cijfer voor het gebruik van je website vanachter een desktop. Hoe dichter bij de 100, hoe beter.
  • Technische fouten: een technische fout in je website kan meerdere dingen betekenen, bijvoorbeeld: hoeveel keren wordt er niet goed doorgelinkt? Staan er pagina’s op de website met dezelfde meta-omschrijving? Hoe vaak wordt er een 'error' geconstateerd? Zitten er fouten in je koppenstructuur?
  • SEO-status: hoeveel organische zoekwoorden zijn er verwerkt in de content van je webpagina’s en wat kunnen we zeggen over het percentage 'branded traffic' en 'non-branded'? Wat valt ons als RB-media op in deze meting? Mogelijk dat hieruit het advies rolt om een zoekwoordenonderzoek te doen.

Nulmeting in het kort

Bij RB-Media gaan wij grondig te werk tijdens nulmetingen van je website. In willekeurige volgorde speelt technische opbouw mee in de huidige situatie, kijken we naar wat goed gaat en of er op diverse vlakken zwakke(re) punten aan de oppervlakte komen.

Daarnaast leggen we in de meting vast hoe goed de website te begrijpen valt door Google: zit er een duidelijke structuur in en bevat de inhoud van de website unieke inhoud, die ook nog eens waardevolle kwaliteit bevat? Zien wij mogelijkheden om je website nog beter vindbaar te maken of hoger te laten renderen en ranken? Wordt er over je website gesproken door anderen?

Nulmeting leidt tot aanbevelingen en acties

Het is een hele inventarisatie, zo’n nulmeting, dat beseffen wij. Maar een goede en gedegen meting is de ideale voorbereiding om uiteindelijk aanpassingen te doen in je huidige situatie waarbij je zichtbaar en meetbaar groeit. Onze concrete tips leiden tot een adviesrapport. RB-Media staat jou vervolgens bij met een complete groep specialisten op het gebied van Development, Design en Online Marketing. Op weg naar de boost die jouw website kan gebruiken!

Samen werken aan jouw online succes?

Vraag een gesprek aan

Vul jouw gegevens in en we nemen snel contact met je op!

Liever persoonlijk bespreken?

Dat kan! Bel of mail ons en we helpen je graag.

profielfoto-ons-team-rb-media-emir.jpg
We helpen je graag verder!
Bekijk onze projecten!