Marketing dashboard
Grip op jouw data

Online succes is afhankelijke van meerdere factoren, maar één van de belangrijkste factoren is data: ‘meten is weten’. Die data moet je kunnen begrijpen, ook als de experts van RB-Media er even niet zijn om alles uit te leggen. Daarom ontwikkelen wij bij RB-Media voor iedere klant een marketing dashboard. Daarin staat alle data van jouw website overzichtelijk én begrijpelijk in één rapportage.

websiteinzichtrbmedia.jpg
Ook zo'n mooi marketing dashboard?
Liever persoonlijk contact?
profielfoto-ons-team-rb-media-emir.jpg
Neem snel contact met ons op!
profielfoto-ons-team-rb-media-emir.jpg
Liever persoonlijk contact?
Waarom je kiest voor RB-Media...
Experts op alle online marketing gebieden
Wij maken alle strategieën en keuzes op basis van data
Wij zijn jouw one-stop shop naar online succes!

Wat is een marketing dashboard?

Er is ontzettend veel data te halen uit een website en online marketing. Zoekwoordposities, domeinautoriteit, bezoekersdata, advertentiedata. Het kan aanvoelen als een doolhof waar je niet uitkomt en waarin je geen idee hebt waar je moet beginnen. In dat geval is data leuk om te hebben, maar nutteloos.

Bij RB-Media vinden we dat jij altijd moet weten hoe jouw website presteert. Onze marketingexperts leggen dat natuurlijk graag aan je uit, maar we vinden dat je dat zelf ook moet kunnen zien zonder onze hulp. Daarom creëren wij voor iedere online-marketingklant een eigen marketing dashboard. In dat dashboard kun jij precies zien hoe jouw website presteert. Hoeveel bezoekers zijn er op jouw website geweest? Hoeveel conversies heeft dat opgeleverd? Op welke zoekwoorden word je goed gevonden? Hoe lang zitten bezoekers op jouw website? Alle belangrijke data vind je in één overzicht: duidelijk en begrijpelijk.

Veelgestelde vragen

Absoluut. SalesFeed is geheel compliant met de AVG / GDPR en Telecomwet. De data die SalesFeed ophaalt is publiekelijke data, grotendeels opgehaald uit het Nederlandse handelsregister. Er worden geen persoonsgegevens verwerkt. De data wordt bovendien opgeslagen in Nederland.

In jouw eigen dashboard zie je verschillende gegevens van het bedrijf dat de website heeft bezocht. Het gaat om NAW-gegevens plus extra’s, bijvoorbeeld de omvang van een bedrijf of hoeveel personeel er werkt.

Wij gebruiken voor het vergaren van data onder andere Google Analytics 4, Google Search Console, Semrush, Microsoft Clarity, Salesfeed en meer. Al deze tools zijn helemaal veilig en hebben geen impact op de website en gebruiker.

Verhalen van enthousiaste klanten

Online succes realiseren wij al 25 jaar en daar vertellen veel van onze klanten je dan ook graag over.

Webdesign in Breda

Rolf Demoet

Rolf Demoet, Trinamics

RB-Media gaat verder. Het proces om te komen tot een (nieuwe) website is indrukwekkend. Het is niet alleen techniek en design, je wordt ook gedwongen na te denken welke doelgroepen je wilt bereiken, welk verhaal je wilt vertellen en tot welk resultaat de website moet leiden.
RB-Media gaat verder. Het proces om te komen tot een (nieuwe) website is indrukwekkend. Het is niet alleen techniek en design, je wordt ook gedwongen na te denken welke doelgroepen je wilt bereiken, welk verhaal je wilt vertellen en tot welk resultaat de website moet leiden.

Duidelijke data

Het lijkt soms wel een sport voor (online) marketeers om zoveel mogelijk moeilijke, Engelse termen te gebruiken. Dit wordt ook wel ‘marketing bullshit’ genoemd. Dat klinkt vaak heel interessant, maar het helpt de klant nauwelijks. Door het onnodig moeilijk te maken, wordt het complete plaatje voor de klant ook onnodig moeilijk. Data is in essentie de meest duidelijke manier van communicatie. 

Bij RB-Media vinden we duidelijkheid belangrijk. Een duidelijke uitleg van de data, zodat je begrijpt wat de cijfers betekenen. Een duidelijke strategie, waarbij we de cijfers vertalen in een begrijpelijke strategie. Duidelijke uitleg van de werkzaamheden, zodat jij precies weet wat wij doen en hoeveel tijd we daaraan besteden. En duidelijke rapportages, die precies laten zien wat onze werkzaamheden voor resultaten hebben opgeleverd en wat dit voor jouw website betekent.

In het marketing dashboard vind je duidelijkheid. Duidelijkheid in de vorm van overzichtelijke cijfers met Nederlandse termen en uitleg. Een overzichtelijk geheel waar jij te allen tijde de voortgang je website kunt zien.

Koppelingen met tools

Zo’n marketing dashboard vullen we natuurlijk niet handmatig. Daarvoor gebruiken we verschillende databronnen. Al deze bronnen brengen we samen en de data filteren we, totdat er een overzichtelijk geheel ontstaat. Bovendien kunnen we de data die we tonen afstemmen op jouw behoeften. Maar welke databronnen gebruiken we hiervoor? Een kort overzicht:

Google Analytics 4

De meest bekende van allemaal is ongetwijfeld Google Analytics. Dé databron voor veel informatie over het presteren van een website. Aantallen bezoekers, omzetcijfers, verkeersbronnen en veel meer. Veel nuttige data die nodig is voor een goede strategie.

Google Search Console

Waar Analytics vooral kijkt naar de bezoekers op de website, focust Search Console zich op de bezoekers die via organische zoekresultaten binnenkomen. Waar zoeken ze op? Welke pagina’s presteren het best in Google? Welke pagina’s worden gevonden, welke pagina’s juist niet en waarom worden ze niet gevonden? Veel waardevolle data voor SEO-onderzoek.

Semrush

Als je SEO-werkzaamheden uitvoert, wil je natuurlijk goed bijhouden wat deze werkzaamheden voor effect hebben. Daarom volgen we de zoekwoorden waar we mee aan de slag zijn gegaan in Semrush. In het dashboard zie je direct op welke positie jouw website staat bij de verschillende zoekwoorden, wat het zoekvolume van die zoekwoorden is en hoeveel ze zijn gestegen (of gezakt) in de zoekresultaten.

rbmedia124.jpg

Ook inzicht krijgen in jouw website?

Wil jij ook meer inzicht krijgen in jouw website en precies weten wat er gaande is? Dan gaan we daar bij RB-Media natuurlijk graag mee aan de slag! Neem gerust contact met ons op en kom eens rustig een kop koffie drinken om te praten over jouw website. Dan helpen wij je om jouw vragen om te zetten in antwoorden.

Samen werken aan jouw online succes?

Vraag een gesprek aan

Vul jouw gegevens in en we nemen snel contact met je op!

Liever persoonlijk bespreken?

Dat kan! Bel of mail ons en we helpen je graag.

profielfoto-ons-team-rb-media-emir.jpg
We helpen je graag verder!
Bekijk meer van ons werk!