Absoluut. SalesFeed is geheel compliant met de AVG / GDPR en Telecomwet. De data die SalesFeed ophaalt is publiekelijke data, grotendeels opgehaald uit het Nederlandse handelsregister. Er worden geen persoonsgegevens verwerkt. De data wordt bovendien opgeslagen in Nederland.
Marketing dashboard
Grip op jouw data
Online succes is afhankelijke van meerdere factoren, maar één van de belangrijkste factoren is data: ‘meten is weten’. Die data moet je kunnen begrijpen, ook als de experts van RB-Media er even niet zijn om alles uit te leggen. Daarom ontwikkelen wij bij RB-Media voor iedere klant een marketing dashboard. Daarin staat alle data van jouw website overzichtelijk én begrijpelijk in één rapportage.
Wat is een marketing dashboard?
Er is ontzettend veel data te halen uit een website en online marketing. Zoekwoordposities, domeinautoriteit, bezoekersdata, advertentiedata. Het kan aanvoelen als een doolhof waar je niet uitkomt en waarin je geen idee hebt waar je moet beginnen. In dat geval is data leuk om te hebben, maar nutteloos.
Bij RB-Media vinden we dat jij altijd moet weten hoe jouw website presteert. Onze marketingexperts leggen dat natuurlijk graag aan je uit, maar we vinden dat je dat zelf ook moet kunnen zien zonder onze hulp. Daarom creëren wij voor iedere online-marketingklant een eigen marketing dashboard. In dat dashboard kun jij precies zien hoe jouw website presteert. Hoeveel bezoekers zijn er op jouw website geweest? Hoeveel conversies heeft dat opgeleverd? Op welke zoekwoorden word je goed gevonden? Hoe lang zitten bezoekers op jouw website? Alle belangrijke data vind je in één overzicht: duidelijk en begrijpelijk.
In jouw eigen dashboard zie je verschillende gegevens van het bedrijf dat de website heeft bezocht. Het gaat om NAW-gegevens plus extra’s, bijvoorbeeld de omvang van een bedrijf of hoeveel personeel er werkt.
Wij gebruiken voor het vergaren van data onder andere Google Analytics 4, Google Search Console, Semrush, Microsoft Clarity, Salesfeed en meer. Al deze tools zijn helemaal veilig en hebben geen impact op de website en gebruiker.
Online succes realiseren wij al 25 jaar en daar vertellen veel van onze klanten je dan ook graag over.
Webdesign in Breda
Duidelijke data
Het lijkt soms wel een sport voor (online) marketeers om zoveel mogelijk moeilijke, Engelse termen te gebruiken. Dit wordt ook wel ‘marketing bullshit’ genoemd. Dat klinkt vaak heel interessant, maar het helpt de klant nauwelijks. Door het onnodig moeilijk te maken, wordt het complete plaatje voor de klant ook onnodig moeilijk. Data is in essentie de meest duidelijke manier van communicatie.
Bij RB-Media vinden we duidelijkheid belangrijk. Een duidelijke uitleg van de data, zodat je begrijpt wat de cijfers betekenen. Een duidelijke strategie, waarbij we de cijfers vertalen in een begrijpelijke strategie. Duidelijke uitleg van de werkzaamheden, zodat jij precies weet wat wij doen en hoeveel tijd we daaraan besteden. En duidelijke rapportages, die precies laten zien wat onze werkzaamheden voor resultaten hebben opgeleverd en wat dit voor jouw website betekent.
In het marketing dashboard vind je duidelijkheid. Duidelijkheid in de vorm van overzichtelijke cijfers met Nederlandse termen en uitleg. Een overzichtelijk geheel waar jij te allen tijde de voortgang je website kunt zien.
Koppelingen met tools
Zo’n marketing dashboard vullen we natuurlijk niet handmatig. Daarvoor gebruiken we verschillende databronnen. Al deze bronnen brengen we samen en de data filteren we, totdat er een overzichtelijk geheel ontstaat. Bovendien kunnen we de data die we tonen afstemmen op jouw behoeften. Maar welke databronnen gebruiken we hiervoor? Een kort overzicht:
Google Analytics 4
De meest bekende van allemaal is ongetwijfeld Google Analytics. Dé databron voor veel informatie over het presteren van een website. Aantallen bezoekers, omzetcijfers, verkeersbronnen en veel meer. Veel nuttige data die nodig is voor een goede strategie.
Google Search Console
Waar Analytics vooral kijkt naar de bezoekers op de website, focust Search Console zich op de bezoekers die via organische zoekresultaten binnenkomen. Waar zoeken ze op? Welke pagina’s presteren het best in Google? Welke pagina’s worden gevonden, welke pagina’s juist niet en waarom worden ze niet gevonden? Veel waardevolle data voor SEO-onderzoek.
Semrush
Als je SEO-werkzaamheden uitvoert, wil je natuurlijk goed bijhouden wat deze werkzaamheden voor effect hebben. Daarom volgen we de zoekwoorden waar we mee aan de slag zijn gegaan in Semrush. In het dashboard zie je direct op welke positie jouw website staat bij de verschillende zoekwoorden, wat het zoekvolume van die zoekwoorden is en hoeveel ze zijn gestegen (of gezakt) in de zoekresultaten.
Ook inzicht krijgen in jouw website?
Wil jij ook meer inzicht krijgen in jouw website en precies weten wat er gaande is? Dan gaan we daar bij RB-Media natuurlijk graag mee aan de slag! Neem gerust contact met ons op en kom eens rustig een kop koffie drinken om te praten over jouw website. Dan helpen wij je om jouw vragen om te zetten in antwoorden.
Samen werken aan jouw online succes?
Vul jouw gegevens in en we nemen snel contact met je op!
Dat kan! Bel of mail ons en we helpen je graag.
11 winkels door heel Nederland!
#2 website van het jaar 2023
36 kantoren in 16 landen
80.000+ geproduceerde pallets per dag
10.000+ accounts aangemaakt
100+ Leads per maand