De nulmeting en het adviesrapport

min. leestijd
6 maart 2013
robert-van-achterberg-stagiair-online-marketing-rb-media.jpg

Een nulmeting is een momentopname waarbij gekeken wordt hoe uw website op dat moment binnen de zoekmachines scoort. Gebruik de gegevens uit de nulmeting om in de toekomst het succes van zoekmachine optimalisatie te kunnen meten.

min. leestijd
6 maart 2013
  • Nulmeting
  • Het adviesrapport
  • Meer informatie over de nulmeting en het adviesrapport?

Nulmeting

Bij een nulmeting bekijken we hoe uw website op dat moment binnen de zoekmachines scoort. We beoordelen hierbij de belangrijkste website onderdelen die een goede vindbaarheid binnen de zoekmachines mogelijk maken. Zoekmachines beoordelen uw website grotendeels op de volgende punten:

De technische opbouw van de website
Uw website moet voor uw bezoekers uiteraard goed te lezen en begrijpen zijn. Dit is voor de zoekmachines ook een zeer belangrijk criterium. Als de zoekmachine robot uw website niet goed kan crawlen (het doorzoeken van een complete website door een spider of robot van een zoekmachine), wordt deze niet goed geïndexeerd. Het resultaat is dat uw website of webshop dan zeer waarschijnlijk niet in de zoekmachines voorkomt en uw website dus niet te bereiken is voor mensen die gebruikmaken van zoekmachines. Daarom is het belangrijk dat uw website op een manier is opgebouwd waardoor spiders of robots van zoekmachines uw website gemakkelijk kunnen crawlen om deze volledig te kunnen indexeren.

De inhoud en relevantie van de website
Uw website moet voldoende (unieke) kwalitatieve inhoud hebben en aansluiten op het zoekgedrag van uw potentiële klanten. De volgorde van de zoekresultaten na een zoekopdracht is grotendeels afhankelijk van de relevantie van de webpagina tot de vraag van de internetter, uw potentiële klant. Hoe hoger u in de organische zoekresultaten van de SERP terechtkomt, hoe groter de kans is dat mensen op uw website klikken en kennis kunnen nemen van uw aangeboden producten of diensten.

De populariteit van de website
Er moet online veel over uw website worden gesproken. Zorg dus voor zoveel mogelijk relevante inkomende links naar uw website om uw link populariteit te laten groeien. Een inkomende link naar uw website kan ook wel gezien worden als een stem voor uw website binnen de zoekmachines. Hoe groter het aantal kwalitatieve links die naar uw website of webshop verwijzen, des te groter de kans is dat uw website hoge posities behaalt.

Het adviesrapport

Het adviesrapport geeft adviezen over aanpassingen die op het gebied van zoekmachine optimalisatie doorgevoerd kunnen worden om voor uw website betere positioneringen in de zoekmachines te verkrijgen. Er wordt advies gegeven over alle belangrijke zaken die een rol spelen bij een goede indexatie van uw website binnen de zoekmachines.

De gegevens uit de nulmeting kunnen gebruikt worden voor vergelijkingen in de toekomst. Op die manier kan op termijn het succes van de aanpassingen uit het adviesrapport worden gemeten.

Meer informatie over de nulmeting en het adviesrapport?

Wilt u meer informatie over de nulmeting en/of het adviesrapport Neem dan gerust contact met ons op!

Blijf op de hoogte en zet maximaal in op online succes.

Alles wat wij bedenken en maken, is een middel om het succes van onze klant te ondersteunen. Kies je voor ons, dan zet je een fundamentele groeistap.