Jaco Balemans

RB-Media ervaren we al vanaf 2011 als betrokken, pro-actief, scherp en meedenkend op het gebied van website ontwikkeling én online marketing ondersteuning.

Jaco Balemans

Jaco Balemans, Directeur/eigenaar bij Bouwbedrijf Balemans

Online marketing samenwerking vanaf 2016

In 2016 zijn we samen met RB-Media gestart met de online marketing voor Bouwbedrijf Balemans. Allereerst werd een nulmeting gedaan, zodat we in ieder geval duidelijk konden zien: waar komen we vandaan en wat leveren de werkzaamheden op. Want met online marketing wil je wel resultaat zien. Dat kan resultaat zijn in de vorm van landingspagina's die een hogere ranking hebben gekregen bij Google, waardoor we regionaal beter vindbaar werden. Het kunnen ook resultaten zijn in de vorm van het (extra) aantal contactformulieren ingevuld (en dat was zeker het geval). Of het aantal verwijzingen via social media, via Google (zoeken) of direct. Of het gedetailleerd optimaliseren van de website rondom restauratie en renovatie; onze core-business.

Het was duidelijk: er was een opgaande lijn te zien op alle fronten. De wereld van de online marketing is bijzonder en door "bouwvakkers" niet altijd technisch te begrijpen. Rudy en zijn team beantwoordden geduldig al onze vragen en hielpen ons hierbij. Hierdoor ben ik zelfs begonnen met het schrijven van een maandelijkse blog. Waar ik inmiddels veel plezier in heb. Gedegen, onderbouwd door rapportages en met verstand van zaken hebben Rudy, Jean-Paul en het Online Marketing Team deze transformatie opgepakt. 

Tweede website samenwerking in 2014

Begin 2011 had RB-Media onze website gebouwd en wat waren we trots op het resultaat. Echter, de techniek en de Social Media haalden ons snel in. De 'oude' website was niet geschikt om te lezen op een mobiele telefoon en/of iPad/Tablet. En daarbij deed Balemans niks met Social Media zoals Facebook en Twitter.

Dat is inmiddels veranderd en om die redenen hadden we een nieuwe website nodig. Daarbij speelde ook het feit dat Balemans zichzelf verder wil profileren als zijnde een erkend bouwbedrijf op het gebied van restauratie. En daarvoor moesten de teksten worden aangepast zodat Google de klanten sneller leidt naar Balemans.

RB-Media stelde een plan van aanpak op en daarna kwam snel het eerste design van de nieuwe website. Een beetje teleurstellend. Hoezo dat dan? Het leek bijna dezelfde website als die we hadden! En terecht natuurlijk dat RB-Media het op deze manier benaderde. Het is niet nodig om de huisstijl te veranderen, om kleuren aan te passen e.d. als het doel maar wordt bereikt.

RB-Media adviseerde ons ook ten aanzien van Facebook en heeft, voordat de website klaar was, onze Facebook Wall gepresenteerd aan de medewerkers die hiermee gaan werken. RB-Media hebben we als betrokken, pro-actief, scherp en meedenkend ervaren. We zijn blij met het mooie resultaat: onze diensten, projecten, de referenties en de Facebook Wall. Een mooi project!

Eerste website samenwerking in 2011

De website van Bouwbedrijf Balemans heeft in 2001 voor het eerst het licht gezien. Voor die tijd was de website vooruitstrevend en modern. Op een interactieve manier werd onze werkwijze gepresenteerd en dat sloeg aan bij onze klanten. Op wat nieuwsberichten na hebben we de website niet geactualiseerd en anno 2011 valt dat op! Als in de tekst staat dat Bouwbedrijf Balemans met de modernste wijze van communiceren werkt, zoals internet en e-mail, dan moeten we dat ook waar maken.

Begin dit jaar hebben we besloten de huisstijl en het logo van Bouwbedrijf Balemans te veranderen. Het logo bestond al bijna 37 jaar en was toe aan een modernisering. Deze verandering, en het feit dat er een nieuwe brochure zou worden uitgegeven, hebben we ook gelijk aangegrepen om dan ook de website te moderniseren. Met natuurlijk het nieuwe logo en huisstijl!

Via het uitgeefhuis, de organisatie die voor ons de nieuwe brochure heeft samengesteld en uitgegeven, kwamen we in contact met Rudy Beers. Eigenaar van RB-Media. We hebben op constructieve wijze gediscussieerd over wat voor een website bij een bouwbedrijf past. Rudy geeft dan blijk dat hij goed kan inschatten wat de klant wil maar ook wat de markt wenst. Rudy gaf bijvoorbeeld aan dat de historie van Bouwbedrijf Balemans, gezien het feit dat het Bouwbedrijf van vader op zoon is gegaan, informatie is die klanten graag lezen. Dat maakt het persoonlijk.

Rudy en zijn team zijn op mij overgekomen als enthousiaste, jonge mensen die hard werken. Het is een informele groep, die  snel besluiten kunnen nemen en kunnen schakelen. Dat is erg prettig! Ze zijn ook niet wars van het geven van advies, ook ongevraagd. En dat is het beste advies dat je kunt krijgen: objectief en op hun vakgebied.

De website kunnen we nu ook desgewenst zelf qua teksten aanpassen en we kunnen zelf nieuwe projecten en foto’s toevoegen: ook handig. Uiteraard gaat er ook weleens wat mis, maar doordat zij snel kunnen schakelen, zijn deze problemen binnen no-time opgelost.

Kortom: een club waar wij graag mee samenwerken.

Samen werken aan jouw online succes?

Vraag een gesprek aan

Vul jouw gegevens in en we nemen snel contact met je op!

Liever persoonlijk bespreken?

Dat kan! Bel of mail ons en we helpen je graag.

profielfoto-ons-team-rb-media-rudy.jpg
We helpen je graag verder!