Landingspagina maken

Meer bezoekers op jouw website

Goede landingspagina's zijn cruciaal voor jouw website. Niet alleen zorg je ervoor dat bezoekersaantallen stijgen, ook zorgt het voor meer conversie. Hoe schrijf je nu precies een goede landingspagina? De Marketeers RB-Media houden zich hier dagelijks mee bezig en vertellen je er graag mee over!

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een plek op je website waar bezoekers komen wanneer ze in Google een specifieke term hebben opgezocht, of als ze op jouw advertentie klikken. Deze pagina's zijn vaak niet terug te vinden in het navigatiemenu op de website, maar ze zijn wel erg belangrijk. Wanneer mensen zoeken naar een specifieke dienst of een product, kan jouw organisatie ze gelijk bieden wat ze zoeken met een landingspagina!

Landingspagina maken op basis van zoektermen

Landingspagina's zijn de perfecte manier om een enkele pagina volledig te richten op één zoekterm. Doe onderzoek naar relevante zoekwoorden voor jouw bedrijf. Zodra je deze voor ogen hebt, kun je de landingspagina maken. De specifieke landingspagina's zorgen er vervolgens voor dat je op dat zoekwoord gevonden gaat worden in Google. Hiermee trek je de juiste doelgroep aan.

Zeven tips om een sterke landingspagina te maken

Voordat je aan de pagina begint, moet je voor ogen hebben wat de klant wilt zien.
Onderstaand geven we 7 tips om een goede landingspagina te maken.

1. Doe een zoekwoordenonderzoek
Met een zoekwoordenonderzoek kun je achterhalen welke termen jouw doelgroep in Google gebruikt. Hier bestaan uitgebreide betaalde tools voor, maar zonder tools kom je zelf ook ver. Verkoop je bijvoorbeeld banken? Type dan eens "banken" in in Google en bekijk de resultaten en suggesties van Google voor gerelateerde zoekopdrachten onderaan de pagina. Zo kun je jouw onderwerpen voor landingspagina’s vaststellen, waar regelmatig op gezocht wordt!

2. Bied relevante informatie
Stel een landingspagina op waar je de bezoeker relevante informatie biedt voor de zoekterm. Wanneer je geen relevante informatie biedt, stel je de bezoeker namelijk teleur. Ze verlaten je pagina snel en dit benadeelt ook de positie van de pagina in Google.

3. Maak het overzichtelijk
Uit onderzoek blijkt dat mensen online bijna nooit de hele pagina lezen, maar deze scannen. Zorg daarom voor een overzichtelijke tekst. Duidelijke titel, tussenkopjes, witregels en vetgedrukte woorden en zinnen zijn hierbij cruciaal.

4. Begin met de belangrijkste informatie
Bezoekers hebben geen uren de tijd. Ze willen binnen enkele seconden weten of dat ze op de goede pagina gekomen zijn. Begin en eindig dus met de meest relevante informatie.

5. Maak hem SEO-proof
Hou op je websitepagina's rekening met verschillende SEO-technieken. Dit zorgt voor een betere score in Google. Onderstaand zijn kort een aantal SEO aandachtspunten benoemd.

  • Zorg voor een goede meta titel en omschrijving van jouw pagina.
  • Laat de zoekterm terugkomen in de H1 en meerdere H2’s.
  • Gebruik de zoekterm ook in de URL van de pagina en houdt deze verder clean.
  • Voeg hyperlinks toe in de pagina naar andere relevante content op jouw website.

6. Voorkom afleiding
Bedenk bij elk element dat je toevoegt: is deze informatie echt relevant? Door deze methode toe te passen voorkom je afleiding. Mensen zijn al snel geneigd afgeleid te raken zodra er een afbeelding of stukje tekst niet relevant is.

7. Call to action
De laatste tip is: gebruik altijd een call to action (CTA). Deel een formulier dat mensen kunnen invullen of gebruik een opvallende bestelknop. Hiermee kan je het uiteindelijke doel realiseren: conversie!

De specialisten van RB-Media helpen je graag verder

Heb je moeite met landingspagina’s maken? Wij helpen je graag verder, om zo hoger in Google te komen en meer conversies te behalen!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.

Hulp nodig bij het maken van jouw landingspagina?

Ik sta voor je klaar! Lars

Content marketeer

076 78 51 526 Neem contact met ons op!
Neem contact op!