
Kenrich over zijn stage bij RB-Media
Stageverslag.jpeg)
Kenrich Hersisia
februari 2020Online Marketing
Mijn persoonlijke vaardigheden zijn erg gegroeid. Het toegewezen worden van projecten en namens RB-Media evenementen bijwonen gaf een gevoel van vertrouwen dat ik echt heb kunnen waarderen.
Ik heb een periode van zes maanden stage gelopen bij RB-Media als online marketeer. Als ICT Media & Design-student is dit niet het vakgebied dat als eerste bij iemand op zou komen en ik wist dan ook niet zo goed wat ik kon verwachten. Bij RB-Media heb ik echter de ruimte gekregen om kennis op te doen over SEO en Branding en heb aan verschillende projecten mee mogen werken.
Door een eerdere samenwerking met RB-Media kreeg ik al voordat ik stage kwam lopen de kans om de sfeer op kantoor te proeven. Tijdens deze samenwerking werd het voor mij al vrij snel duidelijk dat ze hier veel kennis over online marketing hebben en dat ik hier ook veel kennis op kan doen.
Mijn opleiding is niet volledig op online marketing gericht, maar dit was toch de richting dat ik op wilde gaan. Dit vond RB-Media geen probleem en ik werd met open armen ontvangen.
Ik kwam binnen met weinig tot geen kennis over SEO (Search Engine Optimization), dit is ook het gebied waar ik vooral in wilde groeien. Ik werd niet direct in de diepte gegooid, maar kreeg de ruimte om zelf kennis op te doen. Daar kreeg ik ook begeleiding bij. Mijn passie ligt vooral bij Branding, maar door de grote diversiteit aan projecten waar ik aan mee heb mogen werken ben ik langs alle raakvlakken binnen online marketing gekomen.
Ook mijn persoonlijke vaardigheden zijn veel gegroeid. Het toegewezen worden van projecten en namens RB-Media evenementen voor RB-Media bijwonen gaf een gevoel van vertrouwen mee dat ik echt heb kunnen waarderen.
RB-Media liep tegen een probleem aan waarbij ze veel terugkerende vragen van klanten ontvingen. Het keer op keer beantwoorden van deze vragen kostte veel tijd en RB-Media had het gevoel dat dit op een andere manier kon worden aangepakt.
Om een oplossing te vinden voor dit probleem ben ik onderzoek gaan doen. Niet alleen naar wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn, maar ook welke vragen er nou precies worden gesteld. Als resultaat uit mijn onderzoek heb ik een digitaal platform kunnen waarnemen en heb ik RB-Media advies kunnen geven over het gebruik en de implementatie hiervan. Ik heb samen met mijn medestagiaire Sertley Angela aan dit project mogen werken wat ook tijdens dit onderzoek voor veel leuke momenten zorgde. Uiteindelijk heeft het er echter voor gezorgd dat er een product staat dat ook echt bruikbaar is voor RB-Media.
.png)
Wil jij ook stage lopen bij RB-Media?
Ik sta voor je klaar! Jean-PaulOperationeel directeur
076 78 51 526 Neem contact met ons op!