Case study

NAC Breda

De parel van het zuiden!

NAC Breda

De parel van het zuiden!

Eind 2011 was NAC Breda toe aan een compleet nieuwe website. Een website die beter aan zou sluiten bij de huidige behoeftes van supporters, sponsors en NAC zelf.

RB-Media ontwikkelde reeds sucesvol de websites voor het NAC Museum en de NAC Supportersvereniging, wat voor NAC aanleiding was om de opdracht bij ons neer te leggen. De opdrachtomschrijving betrof een eigentijdse website, die voorziet in de informatievoorziening van alle supporters en sponsors, maar ook een platform biedt aan journalisten en overige zakelijke klanten.

Avondje NAC in Metro-stijl

De website moest vooral veel NAC uitstralen, wat zich heeft vertaald in een ‘Avondje NAC-sfeer’, hét nationale handelsmerk van de club. Voor een heldere navigatie, zowel op desktop computer als tablet, is er gekozen voor een tegel-opzet, afgeleid van de Metro-interface van Microsoft. Zowel de homepagina als de hoofdpagina’s van de verschillende afdelingen bevatten een introductiepagina die bestaat uit een raster van tegels. De tegels maken het mogelijk om de informatie een juiste prioritering te geven en af te stemmen op de actuele behoeftes.

Het beheren van de tegelpagina's is uitgerust met een drag-and-drop functie, waardoor een tegelpagina eenvoudig is ingedeeld en er adequaat kan worden ingespeeld op de laatste ontwikkelingen en behoeftes van bezoekers. Door het grote formaat van de tegels navigeert ook een tablet-gebruiker eenvoudig door de website. Om de bezoeker nog makkelijker te laten navigeren is de website tevens uitgerust met een traditioneel submenu, een uitgebreide footer en een kruimelpad.

Afgestemd op persoonlijke behoeftes

Bij binnenkomst op de website wordt de bezoeker meteen gevraagd om aan te geven in welke hoedanigheid hij de website bezoekt. Hierbij kan worden gekozen uit supporter, sponsor, pers of kidsclub-lid. Aan de hand van de gemaakte keuze wordt de inhoud van de website zoveel mogelijk op de behoefte afgestemd. De gemaakte keuze wordt door de website onthouden, zodat dit bij een volgend bezoek niet opnieuw hoeft worden aangegeven. Omdat sponsors in veel gevallen ook supporters zijn, heeft een bezoeker altijd nog de mogelijkheid om zijn voorkeur aan te passen.

Tot slot

RB-Media zal de nieuwe NAC Breda website ook na de lancering blijven doorontwikkelen. Voor meer informatie over dit project kunt u uiteraard de website bekijken of vrijblijvend contact met ons opnemen.

Datum
oktober 2012

Klant aan het woord
Hans Poppelaars

Geleverd
Website ontwikkeling

Delen

Opgeleverd project

Het ontwerp

Homepage

Selectie

Speler detailpagina

Wedstrijden

Enthousiast geworden? Plan een vrijblijvende kennismaking met RB-Media!
Copyright © 2005 - 2017 RB-Media Internet Solutions