Succesvol adverteren binnen de zoekmachines!
Jean-Paul - Operationeel directeurGeschreven op 10 juli 2014
U heeft vast wel eens een zoekopdracht uitgevoerd op Google. Bovenaan en aan de rechterkant van de resultatenpagina heeft u ongetwijfeld ook de advertenties zien staan die perfect aansloten op uw zoekopdracht. Deze advertenties zijn via het online advertentieprogramma van Google Adwords gegenereerd. U kunt met dit programma doelgericht adverteren en zelf uw budget per dag of maand bepalen.
Als u aan de slag gaat met Google Adwords wilt u uiteraard dat uw advertenties op de beste plaatsen komen te staan. Maar hoe wordt de positie van een advertentie nu eigenlijk bepaald?
De meest belangrijke factor die de positie van uw advertenties bepaalt, is de kwaliteitsscore van de bestemmingspagina. Bij elke zoekopdracht waarvan u wilt dat uw advertentie wordt getoond, wordt er een kwaliteitsscore voor de bestemmingspagina berekend. Hoe hoger deze kwaliteitsscore, hoe beter uw advertentie gepositioneerd wordt. De kwaliteitsscore bepaalt ook de daadwerkelijke advertentiekosten, waarbij een hogere kwaliteitsscore resulteert in lagere kosten per klik (CPC). Kortom, een hoge kwaliteitsscore voor uw advertenties is een essentiële voorwaarde voor een efficiënte en effectieve Google AdWords campagne.
Hoe wordt de kwaliteitsscore bepaald? Eén van de meest belangrijke factoren die hierbij een rol speelt, is de kwaliteit van de bestemmingspagina. Door zoekmachine optimalisatie toe te passen op uw website en de bestemmingspagina's van uw advertenties stijgt de kwaliteitsscore. Naast het feit dat zoekmachine optimalisatie bijdraagt aan een betere positionering van uw website binnen de organische zoekresultaten, helpt het dus ook uw webpagina’s beter te laten scoren in de betaalde zoekresultaten.
Praktijkvoorbeeld: als wij van RB-Media willen dat deze pagina getoond wordt in de betaalde zoekresultaten van Google Adwords op het zoekwoord "zoekmachine adverteren" is de kwaliteitsscore hoog. De pagina draait volledig om dit zoekwoord. Als we willen dat deze pagina getoond wordt op het zoekwoord "zoekmachine optimalisatie" is de kwaliteitsscore beduidend lager. Daar hebben we een andere pagina voor op deze website dus die kan beter worden gekoppeld aan de advertentie over zoekmachine optimalisatie.
Binnen Google Adwords kunt u een onbeperkt aantal advertenties aanmaken. Het is dus aan te raden voor elke bestemmingspagina een unieke advertentie aan te maken.
Zoals u hierboven heeft kunnen lezen speelt zoekmachine optimalisatie een belangrijke rol binnen zoekmachine adverteren omdat het van grote invloed is op de kwaliteitsscore van uw bestemmingspagina. RB-Media adviseert u graag bij het opzetten van succesvolle en goed converterende bestemmingspagina's.
Scoort uw website al hoog in de organische (niet betaalde) resultaten op Google? Dan kan het nog steeds interessant zijn om een Google AdWords campagne op te zetten. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat een gelijktijdige vertoning van een website in de organische en de betaalde zoekresultaten de kans op een klik naar uw website bijna verdubbelt.
Wilt u meer weten over zoekmachine adverteren? Of wilt u aan de slag met Google Adwords? Neem dan gerust contact met ons op zodat we samen met onze partners de mogelijkheden op het gebied van zoekmachine adverteren binnen Google Adwords voor uw organisatie kunnen bekijken.
Vragen over online marketing?
Ik sta voor je klaar! Jean-PaulOperationeel directeur
076 78 51 526 Neem contact met ons op!