Online marketing

Werkwijze

Al sinds de oprichting van RB-Media staat één ding centraal: het online succes van onze klanten. Dát is de meetlat. Daarom stellen we kritische vragen; over het bedrijfsmodel, over verwachtingen en het commitment.

Online marketing is een steeds groter wordend deel van de marketingstrategie. Voor het belangrijkste deel is dit ingegeven door de almaar groeiende mogelijkheden om je doelgroep rechtsreeks te benaderen. Hoe meer je weet van je doelgroep hoe gerichter de inzet kan worden. Online marketing is daarmee niet meer een onderdeel van een campagne of goed presterende omgeving het is het vertrekpunt voor online succes!

Onze 4 stappen naar online succes!

Onderzoek

Om online succesvol te kunnen zijn moet je een compleet beeld hebben van je eigen doelstellingen en het gedrag van je doelgroep. Zonder dit inzicht is online marketing schieten zonder dat je een doel ziet. Het succes is dan afhankelijk van toeval, soms zal er iets geraakt worden maar veel vaker helemaal niets. Een goed onderzoek gerelateerd aan de doelstelling is dan ook essentieel. De online marketing afdeling van RB-Media heeft hiertoe verschillende producten ontwikkeld om meer inzicht in de doelgroep te krijgen. Ieder onderzoek is gericht op een specifiek deel van het klantproces, of het nu gaat om oriëntatiefase of om de prestaties van de concurrent wij zorgen voor het juiste inzicht.

Strategie

Nadat de doelstellingen duidelijk zijn verwoord en het inzicht in de doelgroep is verkregen is het tijd voor de volgende stap. Het toepassen van een slimme strategie. In de strategie gaan we de manier waarop we de doelstellingen gaan behalen omschrijven. We gaan daarbij op zoek naar kansen die er al liggen of een methode om deze te gaan creëren.  De strategie eindigt bij ons in een hele duidelijke marketing planning. We laten zien wat we gaan doen en wat er verwacht mag worden.

Optimalisatie

Een plan moet beter zijn dan de mogelijke hobbels die je tegenkomt. Hier streven we dan ook altijd naar. De online wereld is er echter één waarbij je niet altijd heel ver de toekomst in kan kijken. De concurrentie kan toenemen, Google kan het over een andere boeg gooien er is in ieder geval een ongelofelijke grote hoeveelheid variabelen. Onze online marketing afdeling zit hier bovenop. Op die manier zijn we dan ook als geen ander in staat om websites of webshops te optimaliseren. Elke keer aan de juiste knoppen draaien om samen het maximale resultaat te bereiken. Wij weten wat er online gebeurt en kunnen dit als geen ander inzetten.

Onderhoud

Een website of webshop van RB-Media is een uitstekende basis voor online marketing. De online wereld is echter continue in beweging. Dit kan effect hebben op de online marketing kansen. Om de optimale resultaten te behouden is het noodzakelijk om structureel de online marketing prestaties in de gaten te houden. RB-Media heeft hiervoor een aantal modules ontwikkeld die precies dit doen. Een laagdrempelige manier om het resultaat centraal te stellen.

Klanten aan het woord!
Esmeé van der Pijll
Esmeé van der Pijll

Marketing & Communicatie,
Human Protection

Het samenwerkingstraject met RB-Media verliep prettig en soepel. Mede door hun flexibiliteit. Daarnaast zijn ze erg meedenkend. Ook na livegang van de website is RB-Media enorm behulpzaam. Hun support team staat altijd voor je klaar.

Tim van Riel
Tim van Riel

Beleidsadviseur Arbeidsmarkt,
Gemeente Breda

RB-Media heeft de capaciteit en het vermogen om een "hersenspinsel" uit te werken tot een succesvol online platform!

Maartje van Hees
Maartje van Hees

Creatief strateeg,
Gemeente Breda

RB-Media levert maatwerk, waardoor we echt in kunnen spelen op de behoefte van de doelgroep. Daarnaast zijn ze flexibel en staan altijd voor je klaar bij vragen.

Robbin Oerlemans
Robbin Oerlemans

Project Manager,
MailCampaigns

Met hoge veeleisende verwachtingen kwamen we voor een nieuwe website bij onze samenwerkingspartner RB-Media. Deze verwachtingen hebben ze volledig (binnen de strakke planning) waargemaakt!

Nick Polm
Nick Polm

Directeur,
De Betere Schilder

RB-Media heeft vanaf het begin geweldig meegedacht en heeft onze ontwerpwensen zeer serieus genomen. Het resultaat mag er zijn! Ook niet onbelangrijk is het fijne contact tijdens de voorbereiding en na oplevering.

Vragen over onze maatwerk online marketing oplossingen?

Ik sta voor je klaar! Jean-Paul

Operationeel directeur

076 78 51 526 Neem contact met ons op!