Extra opvallen in Google!

Wat zijn Rich Snippets?

Wat zijn de rich snippets in Google? En hoe kan ik deze voor mijn bedrijf succesvol inzetten? RB-Media vertelt je er graag meer over!

Neem contact op!

Wat zijn snippets in Google?

Google Snippets zijn niets anders dan de korte omschrijvingen die getoond worden in de zoekresultaten van Google. Standaard worden er drie Snippets weergegeven in deze zoekresultaten:

  1. De titel van een website (het blauwe gedeelte)
  2. De url van een website (het groene gedeelte)
  3. De korte omschrijving van een website pagina (het grijze gedeelte)

Hieronder zie je hoe de standaard Snippets van RB-Media worden weergegeven in Google.

Wat zijn rich snippets in Google? - Wat zijn snippets?

Wat zijn rich snippets in Google?

De in de alinea hierboven getoonde basis Snippets kunnen verrijkt worden met aanvullende informatie. Google kan deze extra informatie weergeven op basis van structured data. Onze technische en online marketing specialisten weten hier alles vanaf en vertellen je er graag meer over! Neem gerust vrijblijvend contact met ze op!

De voor onze klanten meest waardevolle Rich Snippets zijn recensies, de zogenaamde Review Snippets. Dit zijn de beoordelingen en ervaringen van jouw klanten binnen Google. Hieronder zie je hoe Rich Snippets met klantbeoordelingen worden weergegeven in de zoekresultaten van Google. De opvallende gele sterren maken zoals je ziet een enorm groot verschil!

Wat zijn Rich Snippets?

Wil je meer weten over Review Snippets? Bezoek dan deze pagina!

Meer voorbeelden van Rich Snippets

We hebben je hierboven al wat verteld over de Review Snippets van Google. Uiteraard zijn er meer vormen van Rich Snippets. Enkele voorbeelden:

  • Rich Snippets voor breadcrumps
  • Rich Snippets voor producten
  • Rich Snippets voor evenementen
  • Rich Snippets voor recepten
  • Rich Snippers voor video
  • Rich Snippets voor auteurs

Rich Snippets 2.0: Rich Cards

Tot slot is er nog een zogenaamde Rich Snippets 2.0 versie die momenteel door Google volop wordt doorontwikkeld, de Rich Cards. Rich cards zijn een soort "fotokaartjes" die zoekresultaten nog groter en nog visueler weergeven. Dit kan bijvoorbeeld met video, films, recepten en lokale restaurants.

Net als met rich snippets werken rich cards met de structured data van schema.org. Rich Cards hebben als voordeel dat ze nog een stuk visueler zijn dan Rich Snippets. We zullen deze ontwikkeling bij RB-Media dan ook nauwgezet volgen.

Vragen over Rich Snippets?

Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen over Rich Snippets? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en we vertellen je er graag meer over!

Vragen over Rich Snippets?

Ik sta voor je klaar! Rudy

Commercieel directeur

076 78 51 526 Neem contact met ons op!
Neem contact op!