
Tom over zijn stage bij RB-Media
Stageverslag
Tom Somhorst
januari 2020Design
Ik heb aan van alles mogen meewerken, veel geleerd en de eerlijke feedback die je krijgt is super waardevol. Dat samen met de goede begeleiding en de gezellige sfeer is het gewoon een top stage geweest.
Ik wist niet precies wat ik had kunnen verwachten aangezien het mijn eerste stage was. Maar als ik terug kijk hoop ik dat mijn volgende net zo goed gaat als deze. Ik heb aan van alles mogen meewerken, veel geleerd en de eerlijke feedback die je krijgt is super waardevol. Dat samen met de goede begeleiding en de gezellige sfeer is het gewoon een top stage geweest.
De relatief kleine teams waar in gewerkt wordt spraken me direct aan. En de informele sfeer en gezelligheid op het kantoor hebben zeker ook een grote rol gespeelt.
Daarnaast was ik op zoek naar een stage vooral gericht op webdesign omdat dat me altijd al heeft geïnteresseerd. Het is ook zeker de richting die ik met mijn studie in wil gaan. Alleen ik wilde ook nog steeds in aanraking kunnen komen met online marketing en development. Bij RB-Media was dit geen probleem en dus een makkelijke keuze.
Ik wilde graag niet alleen beter leren ontwerpen, maar ook leren hoe je het hele ontwerpproces het beste aan kon pakken en zeker ook hoe ik mijn keuzes daarin het beste kon onderbouwen. Waar ik voor mijn stage vooral op gevoel werkte, heb ik nu veel meer het gevoel dat ik echt weet waar ik mee bezig ben.
Ik heb aan van alles mee mogen werken, ook heel zelfstandig soms. Dat geeft voor mij wel echt aan dat je ook gewoon wordt gezien als collega. Het voelde echt alsof mijn werk en inzet gewaardeerd werden. Ik heb het er heel erg naar mijn zin gehad en vond het best jammer dat het al zo snel voorbij was.
Het doel van mijn stage opdracht was onderzoeken hoe het er binnen RB-Media voor stond met de kennis over CRO (Conversion Rate Optimization). Dus ik ben begonnen met onderzoek doen. Eerste naar CRO in het algemeen en binnen andere bedrijven. En vervolgens naar CRO binnen RB-Media. Door die twee dingen te vergelijken heb ik ze uiteindelijk advies kunnen geven.
RB-Media was al bezig met veel belangrijke aspecten. Zoals de overgang van pc naar mobiel als belangrijkste apparaat, gepersonaliseerde/liquid content en het belang van goed onderzoek. Met het afleveren van mijn stage opdracht weten ze nu ook waar ze nog kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld door meer te kijken naar spraak gestuurd zoeken en hoe ze daar voor kunnen optimaliseren.
En met hun kritische blik en drive om zichzelf altijd te blijven verbeteren twijfel ik er ook niet aan dat ze dat zullen doen.

Wil jij ook stage lopen bij RB-Media?
Ik sta voor je klaar! Jean-PaulOperationeel directeur
076 78 51 526 Neem contact met ons op!