Tom over zijn stage bij RB-Media

Stageverslag
Tom Somhorst

Tom Somhorst

januari 2020Design

Ik heb aan van alles mogen meewerken, veel geleerd en de eerlijke feedback die je krijgt is super waardevol. Dat samen met de goede begeleiding en de gezellige sfeer is het gewoon een top stage geweest.

Ik wist niet precies wat ik had kunnen verwachten aangezien het mijn eerste stage was. Maar als ik terug kijk hoop ik dat mijn volgende net zo goed gaat als deze. Ik heb aan van alles mogen meewerken, veel geleerd en de eerlijke feedback die je krijgt is super waardevol. Dat samen met de goede begeleiding en de gezellige sfeer is het gewoon een top stage geweest.

Waarom RB-Media?

De relatief kleine teams waar in gewerkt wordt spraken me direct aan. En de informele sfeer en gezelligheid op het kantoor hebben zeker ook een grote rol gespeelt.

Daarnaast was ik op zoek naar een stage vooral gericht op webdesign omdat dat me altijd al heeft geïnteresseerd. Het is ook zeker de richting die ik met mijn studie in wil gaan. Alleen ik wilde ook nog steeds in aanraking kunnen komen met online marketing en development. Bij RB-Media was dit geen probleem en dus een makkelijke keuze.

Zoveel geleerd in zo weinig tijd

Ik wilde graag niet alleen beter leren ontwerpen, maar ook leren hoe je het hele ontwerpproces het beste aan kon pakken en zeker ook hoe ik mijn keuzes daarin het beste kon onderbouwen. Waar ik voor mijn stage vooral op gevoel werkte, heb ik nu veel meer het gevoel dat ik echt weet waar ik mee bezig ben.

Ik heb aan van alles mee mogen werken, ook heel zelfstandig soms. Dat geeft voor mij wel echt aan dat je ook gewoon wordt gezien als collega. Het voelde echt alsof mijn werk en inzet gewaardeerd werden. Ik heb het er heel erg naar mijn zin gehad en vond het best jammer dat het al zo snel voorbij was.

Mijn stage opdracht

Het doel van mijn stage opdracht was onderzoeken hoe het er binnen RB-Media voor stond met de kennis over CRO (Conversion Rate Optimization). Dus ik ben begonnen met onderzoek doen. Eerste naar CRO in het algemeen en binnen andere bedrijven. En vervolgens naar CRO binnen RB-Media. Door die twee dingen te vergelijken heb ik ze uiteindelijk advies kunnen geven.

RB-Media was al bezig met veel belangrijke aspecten. Zoals de overgang van pc naar mobiel als belangrijkste apparaat, gepersonaliseerde/liquid content en het belang van goed onderzoek. Met het afleveren van mijn stage opdracht weten ze nu ook waar ze nog kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld door meer te kijken naar spraak gestuurd zoeken en hoe ze daar voor kunnen optimaliseren.

En met hun kritische blik en drive om zichzelf altijd te blijven verbeteren twijfel ik er ook niet aan dat ze dat zullen doen.

Andere stagiaires over hun stage bij RB-Media
Wing-Sang
Wing-Sang

februari 2013Online marketeer

Na een succesvolle stageperiode bij RB-Media, kreeg ik een part-time baan aangeboden als Online Marketeer en daar ben ik nog steeds hartstikke trots op!

Nikita Roškovs
Nikita Roškovs

februari 2020Programmeur

Ik vond het heel fijn dat ik de ruimte heb gekregen om individueel aan de slag te gaan en te ontdekken waar ik toe in staat ben. Tegelijkertijd ontving ik waardevolle feedback en veel steun en praktische kennis in de momenten dat het even stroef liep en waarin ik hulp nodig had om weer de goede richting te vinden.

Daniel
Daniel

oktober 2016Programmeur

RB-Media is een geweldig bedrijf met leuke collega’s die elkaar willen helpen om tot een goed resultaat te komen. Een bedrijf met een informele werksfeer maar waar kwaliteit wordt gewaarborgd.

Richard
Richard

augustus 2010Online marketeer

De conclusie die ik mag trekken na 5 maanden is dat ik een ontzettend leuke stageperiode bij RB-Media heb gehad. Ik heb veel geleerd en veel gedaan. Hiervoor wil ik al mijn collega’s bedanken met in het bijzonder Rudy voor het coachen, de vele tips en de ervaringen die we hebben kunnen delen.

Ruud
Ruud

augustus 2017UX Designer

Je diploma halen en meteen aan de slag kunnen bij RB-Media, wat wil je nog meer?

Wil jij ook stage lopen bij RB-Media?

Ik sta voor je klaar! Jean-Paul

Operationeel directeur

076 78 51 526 Neem contact met ons op!