Waar voldoet een goede webtekst aan?
Rudy - Algemeen directeurGeschreven op 20 augustus 2014
Voor wie schrijf ik?
Stel uzelf eerst een aantal belangrijke vragen: wie is mijn doelgroep? En welke zoekwoorden gebruikt deze doelgroep? Zorg dat u op deze zoekwoorden vindbaar bent. RB-Media kan u hierbij helpen. Vervolgens verplaatst u zichzelf in uw klant. Voor welk ‘probleem’ zoekt de klant een oplossing? Als u antwoord heeft op al deze vragen dan is het belangrijk dat u maximaal twee tot drie zoekwoorden per unieke webtekst gebruikt.
Wat zet ik op de homepage?
Op de homepage van uw website vertelt u wie u bent en wat u doet. Hier wordt ook direct duidelijk voor welk probleem u een oplossing biedt. Zorg dat uw tekst eenvoudig is en uit korte duidelijke zinnen bestaat. Vermijd vakjargon, u weet immers niet hoeveel uw doelgroep al over het onderwerp weet.
Welke structuur gebruik ik?
Beantwoord de ‘wie, wat, waar, waarom’ vragen van uw lezer. Gebruik tussenkopjes met korte alinea’s en zorg dat de belangrijkste informatie bovenaan in de alinea staat. De tussenkopjes bevatten essentiële informatie zodat de bezoeker ook scannend een goed beeld krijgt van uw bedrijf of uw diensten.
Zet bezoekers aan tot actie
Een goede webtekst leidt tot conversie. Dit betekent dat website bezoekers na het lezen van uw tekst contact met u willen opnemen voor meer informatie of om een dienst/product bij u af te nemen. Eindig een tekst dus altijd met een call to action zoals ‘Neem contact op’, ‘Bel ons’, ‘Bestel’, ‘Vraag meer informatie’ enzovoorts.
RB-Media adviseert u graag bij het schrijven van goede webteksten. Liever uitbesteden? Ook dat kan. Wij werken samen met professioneel tekstschrijver Anneke Reijerse. Anneke schrijft overtuigende en doeltreffende webteksten afgestemd op uw doelgroep. Meer weten? Neem gerust contact met ons op.
Tekst: RB-Media & Anneke Reijerse
Vragen over online marketing?
Ik sta voor je klaar! RudyAlgemeen directeur
076 78 51 526 Neem contact met ons op!