AddMark HubSpot Gold Partner en RB-Media

Artikel , Nieuws
Carel

Geschreven op 2 juni 2021

Recent hebben AddMark en RB-Media bekend gemaakt dat ze een samenwerking zijn aangegaan. We benutten zo de sterke punten van beide bedrijven om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. RB-Media maakt kwalitatief hoogwaardige websites voor een betaalbare prijs, waar wij met onze HubSpot expertise een toegevoegde waarde zijn voor RB-Media. Als HubSpot Gold Partner helpen we jouw bedrijf graag groeien! Maar wat is HubSpot nou precies en waarom zou je ervoor kiezen? Dat leggen we je graag uit!

Wellicht heb je de term ‘inbound’ wel eens horen vallen of heb je er echt nog nooit van gehoord; we leggen het je graag even uit. Inbound is namelijk een methodologie voor het laten groeien van jouw bedrijf. Het is gebaseerd op het opbouwen van duurzame relaties met je (potentiële) klanten door gebruik te maken van waardevolle content en ervaringen. Om vervolgens mensen in staat te stellen om zijn/haar doelen te bereiken in elke fase van de customer journey. Wanneer je klanten namelijk succes boeken, zal jij dat ook doen.

Het HubSpot CRM-platform is een suite met software die op deze methodologie is gebouwd om zodoende jouw bedrijf en jouw klanten te laten groeien.

Ik hoor je al denken; hoe kan ik HubSpot effectief inzetten binnen mijn marketing, sales, service en operations teams? Dat vertel ik je graag!

Frictie voorkomen door betere samenwerking van marketing, sales, service en operations

Idealiter werken je teams samen om een optimale inbound ervaring te kunnen bieden in de gehele buyer’s journey. Was het maar zo makkelijk… In realiteit is het vaak dat er her en der geen lijn is tussen deze verschillende teams of dat inefficiënt werken kan zorgen voor frictie en dat je klanten er een negatieve ervaring aan overhouden. Waar zie jij kansen om te verbeteren?

1. Marketing
Het genereren van kwalitatieve leads. Marketing dient zorg te dragen voor het creeren en beheren van content, binnenhalen van leads en hun uiteindelijk te kneden tot kwalitatieve leads waar sales op door kan pakken.

2. Sales
Leads omzetten in klanten. Het sales team pakt op waar marketing stopt en moet potentiële kopers helpen met hun beslissing door het demonstreren van de waarde van wat je te bieden hebt en uiteindelijk het sluiten van deals.

3. Service
Van klant naar promoter. Jouw service team moet problemen van je klanten op een excellente manier oplossen. Wanneer jouw klanten namelijk tevreden zijn, zullen ze promoters van je bedrijf worden. Deze ambassadeurs van je bedrijf zijn enorm waardevol.

4. Operations
Laat je systemen beter samenwerken. Jouw operations team zorgt ervoor dat apps aan elkaar worden verbonden, processen worden geautomatiseerd en teams op één lijn krijgt en werkt met ‘one source of truth’ als het gaat om klantdata.

De buyers’s journey is geen trechter, maar een cirkel

We kennen allemaal de marketing funnels in de vorm van een trechter. Je gooit er euro’s in aan de bovenkant en we wachten tot er aan de onderkant een klant uitvalt. Dit proces herhalen we keer op keer. Echter, dat is natuurlijk niet optimaal voor je klantervaringen.

De flywheel is een model wat door HubSpot is ontworpen om het momentum uit te leggen dat je krijgt als je jouw gehele organisatie afstemt op het leveren van een uitstekende klantervaring. Middels dit flywheel kun je namelijk tevreden klanten aanzetten om potentiële klanten aan te dragen of herhaalaankopen te stimuleren. Om het even plat te slaan; je bedrijf blijft draaien. Wanneer je bedrijf continu een uitstekende klantervaring levert, zal dit ook zorgen dat er continu blije klanten uit voort komen. Wanneer je de inbound methodologie gebruikt binnen jouw bedrijf, dan zijn er drie fases binnen de flywheel: attract, engage, delight. Wanneer je ervoor zorgt dat de flywheel gaat draaien met zo min mogelijk frictie; dan kan je een uitstekende klantervaring bieden.

HubSpot CRM platform

Met het HubSpot CRM platform kun je deze uitstekende klantervaringen bewerkstelligen. Het helpt je om de flywheel harder te laten draaien en zodoende je bedrijf te laten groeien. Elke actie of interactie die plaatsvindt binnen de flywheel wordt aangedreven door één en dezelfde database, zodat iedereen binnen je organisatie (marketing, sales, service en operations) werkt met dezelfde data. Dit zorgt voor een naadloze samenwerking en overdracht tussen de diverse teams wat een positieve impact heeft op de klantervaring.

HubSpot kent de volgende tools binnen het platform:

1. CRM
Een CRM waar alles samenkomt om jou te helpen groeien.

2. Marketing
Marketingsoftware met alles wat je nodig hebt om de aandacht van je doelgroep te trekken, waarna je deze leads kunt omzetten in klanten en vervolgens je inspanningen kunt analyseren.

3. Sales
Met het CRM systeem gecombineerd met sales krijg je meer inzicht in je potentiële klanten. Vervolgens kun je diverse handelingen automatiseren en helpt dit systeem om je deals sneller te sluiten.

4. Service
Customer servicesoftware die voldoening geeft aan je klanten, supportmogelijkheden kan opschalen en empathie kunt bieden op grote schaal.

5. Operations
Verbind je apps, synchroniseer je data en schoon deze automatisch op. Automatiseer elk proces voor een probleemloze bedrijfs- en klantervaring.

Meer weten over de mogelijkheden van HubSpot?

Natuurlijk valt er genoeg te vertellen over alle mogelijkheden en oplossingen die het platform te bieden heeft. Daar helpen we je graag bij om het beste pakket te kiezen voor jouw bedrijf. Én we helpen je graag met het onboarden van HubSpot. Ben je geïnteresseerd in HubSpot en wil je graag een gesprek inplannen? Dan kan je direct een afspraak maken met Carel of met Sander.

 

Meer weten over de mogelijkheden van HubSpot?

Ik sta voor je klaar! Carel

HubSpot-specialist

076 78 51 526 Neem contact met ons op!
Meer nieuws van RB-Media Tips & updates!
Nieuws RB-Media & QNP organiseren golfevenement
Nieuws Demi Laming vult Designteam aan