Artikel

Future Proof Online Solutions

Jean-Paul - Operationeel directeur

Geschreven op 8 juni 2018

Bij alles wat we adviseren en ontwikkelen, stellen we onszelf bij RB-Media de vraag: Is het future proof? Dat wil zeggen: Helpt het je bedrijf ook op de lange termijn beter te functioneren? Niemand kan de toekomst voorspellen, maar wij zien het wel als onze taak om scenario’s op te stellen.

RB-Media volgt ontwikkelingen op de voet, maar loopt ze niet blindelings achterna. We nemen kritische afstand om klanten eerlijk te kunnen adviseren. Move forward, stay critical.

Zo makkelijk als het begrip “future proof” is uitgesproken, zo complex is het om het begrip met de juiste inschatting ook waardevol te maken. Om de juiste technieken en technologieën te omarmen moet je als bedrijf namelijk precies weten wat eraan komt, daarvan zijn wij overtuigd. In ons merkverhaal hebben we dit uitgebreid omschreven.

Future proof, bestaat dat nog tegenwoordig?!

We zitten middenin een tijdperk waarin je iedere maand wel een nieuwe techniek tegenkomt waarbij je denkt; hier kunnen we iets mee! Of nog erger; hier moeten we iets mee gaan doen! Dit is ook exact de fase waarin de hype ontstaat. Steeds meer en steeds harder vallen, tijdens een beginnende hype, experts over elkaar heen om de verwachting van de techniek naar astronomische hoogten te brengen. De vraag “wat kunnen we er eigenlijk mee?” wordt in die fase nog maar weinig beantwoord. “Je moet veel verder kijken, dit is de toekomst” is iets wat we de visionair horen roepen.

De aanpak van RB-Media

Noem ons eigenwijs of eigenzinnig, maar zomaar luisteren doen wij niet. Het adopteren van een nieuwe techniek gebeurd binnen RB-Media pas op het moment dat deze tastbaar en testbaar ingezet kan worden. Daarnaast kijken we hoe hard de opgeblazen verwachtingen kunnen klappen en, misschien nog wel belangrijker, of de techniek de klap wel aankan.

Staan alle lichten op groen, dan begint voor ons het echte werk. We gaan de techniek toepassen in de omgeving waar wij op ons best zijn; websites, webshops en online marketing. Hiervoor hebben wij een geheel eigen platform ontwikkeld. Een platform waar we alles rondom nieuwe technieken in een veilige omgeving kunnen uitproberen. Iedereen binnen RB-Media is betrokken bij dit platform. De ontwikkeling van online marketing heeft tenslotte invloed op de designs en de techniek heeft weer invloed op ons supportteam. Doorstaat de techniek zelfs deze stap dan gaan we hem pas inzetten voor klanten.

Kort samengevat omschrijven we al het bovenstaande als volgt: RB-Media loopt voorop binnen haar vakgebied, maar we lopen niet blind achter elke hype aan. Dat is wat future proof voor ons betekent!

Bron foto: psychologies.co.uk

De wereld van RB-Media

Wil je meer weten over de wereld van RB-Media? Lees dan ons verhaal!

Samen werken aan een Future Proof oplossing?

Ik sta voor je klaar! Jean-Paul

Operationeel directeur

076 78 51 526 Neem contact met ons op!
Meer nieuws van RB-Media Tips & updates!
Het belang van een goede Google Consent Mode V2 implementatie. Artikel Nieuws Het belang van een goede Google Consent Mode V2 implementatie
Gedragsverandering in cybersecurity | RB-Media Artikel Nieuws Gedragsverandering in cybersecurity: Het belang van gerichte programma's voor veiliger gedrag